Thursday 16 April 2009

Minggu Ulangkaji

"Saya sebenarnya tak galakkan
student balik kampung semasa study leave"
Itulah kata-kata kebanyakan pensyarah di sini.Sepatutnya minggu ulangkaji digunakan untuk menelaah dan mengulangkaji pelajaran serta bertanya pensyarah subjek yang kurang difahami.Bukannya balik kampung bersuka ria.
Tetapi begitulah fenomenanya di kampus, pelajar akan balik kampung dengan alasan ingin meinta restu daripada ibu bapa.Sebenarnya,perkara lain yang dibuat.
Semasa minggu ulangkaji kali ini, saya gunakan separuh daripadanya untuk berehat di rumah.Walaupun buku-buku semua dibawa pulang sekali kononnya akan mengulangkaji di rumah tapi hakikatnya, televisyen terhidang depan mata.Buku pun semakin dilupa.Aduhai..apa nak jadi.Ditambah pula pelbagai urusan yang perlu diselesaikan di rumah.
Walauapapun,sekembalinya saya ke Segamat ini dengan harapan akan kembali semula semangat belajar.(berkobar-kobar di dada).Semoga semester ini bakal melakat kecemerlangan yang lebih baik.AMIN.

1 comment:

  1. ko ditag oleh aku!!!
    sila jwb soklan aku dgn jujurnya..
    soklan tgk kt blog aku ek...
    haha..

    ReplyDelete

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...