Friday 29 May 2009

Cinta Madinah

Lawatan Madinah diteruskan dengan melawat kilang pembuatan Al-Quran.Hanya kaum lelaki dibenarkan masuk ke kawasan kilang manakala kaum wanita hanya dibenarkan berada di bahagian jualan Al-Quran.Terkadang terfikir juga kenapa buat macam ni..mungkin sebab nak jaga wudhuk atau mungkin ada alasan yang lebih munasabah.


Di hadapan bahagian jualan dan pemasaran.Di sinilah kami berpeluang membeli Al-Quran dengan harga kilang.

Bahagian dalam kilang pembuatan Al-Quran
*Hanya Al-Quran yang dicetak di kilang ini sahaja yang boleh digunakan untuk diwaqafkan di Masjid Nabawi dan Masjidil Haram.Sekiranya Al-Quran yang diwaqafkan bukan dicetak di kilang ini,maka Al-Quran tersebut akan keluar dari Masjid Nabawi dan Masjidil Haram dan diwaqafkan pula ke masjid lain di Arab Saudi.


Jemaah turut dibawa melawat Bukit Uhud,salah sebuah bukit yang menjadi medan pertempuran suatu ketika dahulu.Sepanjang jalan menaiki bukit terdapat peniaga menjual pelbagai barangan dan ada juga peniaga yang menawarkan khidmat menangkap gambar berlatarbelakangkan Bukit Uhud.



No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...