Until Jannah

Daisypath Anniversary tickers

Monday, 6 July 2009

Segar Amat..

Akhirnya habis jua Cik Nisa ni mengemas bilik .Ayu belum balik lagi,jadi bilik ini habis dikerjakan..Ayu mesti terkejut balik nanti.hahaha.Barang-barang Ayu tidak diusik cuma bersihkan habuk je.Maklumlah..bila dah sebulan tinggal,habuk sana sini..sawang..lagi la..Seharian berkurung dalam bilik mengemas.Ingatkan 3 hari 3 malam baru siap..tapi tak sampai tahap tu lagi.Bila ayu balik kene kemas skali lagi..

Posisi meja belajar diubah..kali ini meja diubah pada posisi menghadap kiblat.hampir menghadap kiblat tapi tidak sebetulnya menghadap kiblat.Pernah terbaca dalam sebuah majalah..salah satu adab belajar ialah posisi kita perlu menghadap kiblat.Secara logiknya,apabila kita memulakan ulangkaji dengan bacaan doa,kita telah sedia menghadap kiblat.Jadi kita memohon doa pada kedudukan yang afdal.

Segamat..panik la Cik Nisa ni bila tengok stesyen minyak kat Gemereh dah tutup.Aiyoo..kene cari port baru nak isi minyak dan semestinya kena jenama Petronas!sokong Buatan Malaysia kononnya...pasal apa agaknya stesyen tutup..bankrap?atau mungkin kawasan itu nak dijadikan jalan raya baru...mungkin..

Esok..ops..Beberapa jam lagi semester baru bermula.Mood bercuti masih berbaki.Belum sediakan kelengkapan untuk belajar sepenuhnya.Penyakit malas telah menular.Tanda-tanda yang paling ketara ialah menonton rancangan TV dengan Sol tadi..Channel bertukar setiap minit hingga ketemu cerita menarik hati.Dah ngantuk sangat baru sedar ada kelas menanti nanti.Dengan beg yang tidak berkemas,baju tidak bergosok..kaki dengan gaya gemalai menyusun langkah mengorak mendaki tangga yang tidak seberapa..Aduyai..

Dan tika ini..bantal telah memanggil...Marilah Cik Nisa..temani daku.Tidak lupa juga Mr. Froggie yang sudah semakin lesu memanggil tuannya..Cik Hani..cik Hani..Yelah..Yelah..nak tido ni..Mr. Froggie..temani aku dalam dakapanmu..Ong..Ong..Ong..

No comments:

Post a Comment