Wednesday 3 June 2009

Kemalangan

"Saya accident la tadi..tak sedar..alih-alih je dah bunyi..BOOOMMM!!"


Ibu kemalangan petang tadi sepulangnya dari tempat kerja.Kata saksi yang berada di situ, kereta ibu dari jalan kiri mula masuk ke jalan kanan kemudian memecut laju.Maka kereta ibu berlanggar dengan sebuah kereta wira.Nasib baik ibu memakai tali pinggang keledar.Syukur, ibu selamat.Tiada kecederaan, begitu juga dengan pemandu dan penumpang kereta wira tadi.Ibu cuma terkejut saja.Ngah bergegas ke tempat kejadian..(takdela bergegas sangat sebab ibu terlalu shock sampai tak tau buat ape.).Laporan polis dibuat segera untuk tuntutan insurans.

"Cik ni kenapa?langgar kereta
saya?"

"Maaflah,saya tak sedar..rasanya
saya tertidur tadi"

Insiden pertengkaran hampir berlaku tetapi disebabkan ibu menjawab dalam kelembutan maka pertengkaran tidak berlaku sebaliknya perundingan damai diadakan.Pemandu kereta wira dan ibu saling bermaafan.




Kereta yang terlibat dalam kemalangan ini...MYVI..kereta baru dah kena accident..dalam sejarah kemalangan kereta yang melibatkan kerosakan teruk..Bahagian hadapan agak remuk sehingga tidak boleh ditunda sebaliknya perlu diangkat dengan kren..Alahai MYVI..

*Satu musibah yang perlu direnungkan bersama..Muhasabah diri..

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...