Until Jannah

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 4 June 2009

Penghargaan

Suatu ikatan yang terjalin tanpa disangka.Bermula dengan tangan kecil yang menghulurkan bantuan lalu ia berkembang dengan mengukuhkan ikatan sesama insan.


Pergi berangkat meninggalkan Malaysia berenam tetapi pulang ke Malaysia keluarga kami semakin bertambah.Seronok berkenalan dan bertemu dengan keluarga baru..peramah,saling tolong menolong dan kelakar.


Mungkin ini rezeki kami bertemu dengan orang baru yang baik belaka.Di sana kami rapat dengan Kak Emilia dan Amira.Dua orang gadis yang ke Tanah Suci tanpa ditemani ahli keluarga yang lain.Kami menjadi keluarga mereka di sana.Molek dan elok budi pekerti.Di Malaysia kak Emilia bekerja sebagai seorang doktor Bedah dan Amira seorang pelajar jurusan Bioteknologi di Unisel.


Kak su dan mak ..Tidak ppernah kering gusi dengan telatah kak su.Nampak awet muda..di sangka kak su baru mencecah usia 30 rupanya sudah 30 lebih..


Pak Ngah dan Mak cik.Dua sejoli yang masih romantik hingga kini.Tidak lupa juga Nenek Zainul yang peramah.Nenek telah membawa keceriaan dalam keluarga kami.Terima kasih nenek kerana memberi saya pengalaman yang berharga ini.Betapa besarnya kuasa Allah nek,saya sungguh tak sangka Allah memberi kudrat pada saya untuk menolong nenek di sana.Allah beri kekuatan pada saya nek ketika itu..dalam ribuan manusia itu..Ya Allah..saya sentiasa berdoa mohon diberi kekuatan untuk membantu nenek.Alhamdulillah.Walau pertolongan ini tidak seberapa,tapi ia amat terkesan di hati saya.

Terima kasih nenek,Allah membantu saya melalui nenek untuk mengunjungi Raudhah jua.Namun begitu,saya tidak sekuat dan secekal nenek untuk mengucup Hajarul Aswad.Doakan saya nenek , supaya saya dapat ke sana lagi membawa ibu ayah dan dapat peluang mengucup Hajarul Aswad ..
Saya sayang semua..Moga kita akan dipertemukan kembali..
Dan Jutaan dan berbillion terima kasih kepada ibu dan ayah atas hadiah percutian yang sangat bermakna ini...Akan datang giliran anak-anak pula yang bawa ibu dan ayah..InsyaAllah

2 comments:

  1. Salam, thanks singgah dan follow blog saya. Dah sampai Rumah Allah? Alhamdulillah sebab muda muda dah ke sana. Saya pun teringin nak ke sana...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..Allah beri rezeki dan kekuatan untuk saya sampai di Rumah Allah.InsyaAllah ada rezeki dan bila mendapat jemputan dari Allah tentu akak juga akan menjadi salah satu tetamu Allah..

    ReplyDelete