Until Jannah

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 25 June 2009

Tag dari Syahmi..

Tag ni dah lama sangat Syahmi bagi ..tapi agak lama juga ambil masa nak jawab.Bukannya apa..tag ni minta gambar masa kecik-kicik.mane ada kamera digital dulu..so nak cari scanner pun x sempat.Jadi, sempena kemasukan printer + scanner ke rumah saya yang baru dibeli baru-baru ni, ada peluang la nak jawab tag Syahmi ni.Sorry yea Syahmi for the late..It's better late than never...

1) Nyatakan siapakah yang telah mengetag anda!
Syahmi-kenal masa bengkel pemilihan biasiswa yang sengit dan buat jiwa senget.heheh

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka... Sebanyak yang anda suka,dan nyatakan umur anda di dalam foto itu
Gambar-gambar di bawah adalah gambar paling kanak-kanak yang pernah disiarkan di alam maya..harap maklum..


umur 5 tahun..jadi mangsa ni..yang sebelah tu bukan bf yea.Kebetulan hari tu budak lelaki ni sedondon biru plak.Cikgu tadika pun amik la gambar kami berdua.

Ini sambungan pada gambar sebelum ni..acara angkat kaki dan hayun tangan.hahaha..Inilah barisan kita , yang ikhlas berjuang!!!

umur 6 tahun...sebelah saya ialah jiran masa tinggal kat JB..Fadli..tahun 92..umur 5 tahun..siapa tarik tudung nih..

3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)
1. Pengsan waktu tadika dan langsung tidak sedarkan diri.Bangun-bangun je dah ada kat bilik rawatan.Sejak dari hari itu,saya tak pernah pengsan atau tidak sedarkan diri lagi
2.Masa kecik-kecik minat sangat tengok ALONG..kucing besar kat TV tuh.pernah masuk pertandingan yang dianjurkan dalam rancangan tuh.Beria-ia hantar borang penyertaan dan memang mengharapkan kemenangan.Bila tiba hari nama pemenang diumumkan di akhbar,saya pun excited nak tengok nama ada ke tak..bila belek satu-satu takde nama saya pun.Frust yang teramat sangat.Nangis gila-gila.Sedih..Beberapa bulan kemudian,masa tengah kemas dashboard kereta ibu,terjumpa sampul surat yang beralamat ke rancangan Along..emm..patutla..memang takde peluang nak menang sebab borang tu tak pernah sampai ke penerbit rancangan aLONG sebab ibu lupa nak pos borang tu..Aduyai..
3.Satu hari kawan-kawan sekolah rendah ajak saya pergi petik buah delima kat rumah cina berhampiran sekolah kami.Memandangkan buah delima memang favourite saya,tanpa berfikir panjang..saya pun mengikuti misi ini.Dengan berkobar-kobar saya pun petik delima yang ditanam dihadapan rumah cina tu.Tiba-tiba saya dengar tuan punya pokok tu jerit-jerit dalam bahasa cina.Kami pun cabut lari pasal takut sangat.Sangkanya mungkin tuan punya jerit..ambil la buah delima tu..Bila dah besar panjang ni baru terfikir,rupa-rupanya aku curi buah delima tu.Bukannya tuan punya bagi free suka-suka.Saya telah ditipu oleh kawan-kawan tadi.Dah tak mau buat lagi dah..serik!
4.Masa darjah satu semua murid diwajibkan injection.Takde la takut ..disebabkan saya ini terlalu kurus..jarum injection itu terasa mencucuk tulang saya jugak..Adoh!nak bagitau nurse..segan..jadi senyap je menahan kesakitan.
5.Masa sekolah rendah selalu masuk pertandingan karaoke ,masa hari keluarga Telekom pun pernah masuk karaoke..biasanya nyanyi lagu ziana zain atau siti nurhaliza..tapi tak pernah menang.huhuhu.berani je lebih tapi suara tak merdu kot..


4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil
kak long..hanisah..anis..nisa..

5) Tag 10 kawan blog anda... Pastikan mereka jawab!!!
ini dia mangsa-mangsa seterusnya..tapi tak dapat la cukup 10
1.Siti Soleha
2.Sweetiebumble
3.Farid Ayob
4.Fahmi
5.echah-..come out come out where ever you are..
harap-harap sudi-sudi luang masa untuk jawab..

No comments:

Post a Comment