Wednesday 8 July 2009

Cemburu

Saya cemburu pada dia kerana dia menjadi idaman ramai
saya cemburu kerana masanya dipenuhi dengan perkara yang baru
saya cemburu dia punya ramai kawan
saya cemburu kerana dia kelihatan semakin segak
saya cemburu kerana dia berubah...
apakah perasaan ini sesuatu yang tidak munasabah?
saya ketemu jawapannya..dari corong radio...
Cemburu itu perlu ada
tetapi janganlah memakan diri
kita cemburu pada pasangan , kawan , adik - beradik, sepupu dan sebagainya
kerana mereka punya lebih dari apa yang kita ada
sepatutnya kita adalah satu pasukan dengan pasangan,adik beradik dan kawan kita
bukankah baik apabila mereka ini punyai kelebihan?
ia akan membentuk pasukan kita dengan lebih mantap
Jadi, sentiasa doakan mereka ini supaya kita juga menjadi insan yang berjaya
kerana kelebihan mereka dan kita sendiri menambah kekuatan pada pasukan
Maafkan saya pada si dia
selama ini saya cemburu
melihat dia mendaki puncak
tanpa sedar bukan itu yang perlu dirasa
maafkan saya kerana cemburu ini
bisa menghantui hari-hari
tapi akan ku doakan kejayaan dia
walau dia jauh di sisi..

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...