Sunday 23 August 2009

Ramadhan datang lagi..

Sudah lama tidak mencoret di blog ini akibat hambatan masa yang kurang mengizinkan.3 minggu tidak mencoret,sedar-sedar saja Ramadhan sudah menjengah.Alhamdulillah,Allah masih beri kekuatan untuk meneruskan ibadah puasa pada tahun ini dalam keadaan sihat.

Terawih pertama sempat diikuti lantaran penangguhan waktu balik ke rumah pada hari Sabtu tidak seperti yang dirancang pada hari Jumaat,usai ujian Strategic Management.Jadi,tinggallah saya berseorangan solat Maghrib di Masjid as-syakirin memandangkan teman serumah telah menuju ke destinasi masing-masing.

Mujur saja dua teman serumah masih ada.Lalu saya pun ikut serta.
"Korang kat ne?"
"Kitorg nak makan..Marrybrown"
"OK"

selang beberapa minit kemudian,mesej baru masuk lagi..
"Eh tak jadi la Marrybrown..kita gi MCD tapi kite solat terawih dulu baru makan.
Korang terawih katne?
Masjid Kg Abdullah

Ha? Masjid Kg Abdullah.mana nak cari tengah malam sorang-sorang ni...Alahai..redah je la.Nampak signboard Kg. Abdullah kat kedai makan Mas LINa.Ikut gerak hati,terus drive ikut jalan lurus.Biar betul,Masjid Kg abdullah ke Masjid Kg Jawa? Aish..takpelah.mana-mana pun boleh.Gamble je la.kalau tak jumpa kat masjid, nanti jumpa kemudian kat McD.Tawakal je la.

Sebelum masuk masjid,cermin diri dan pakaian dulu..Aisey,,jeans dan blaus la plak pakai hari ni.Takpelah..blaus panjang bawah lutut..sopan lagi ni.Control-control masuk masjid,amik wuduk.Masuk saja masjid bahagian perempuan,penuh sesak.Tapi masih ada ruang nak solat.Di celah jemaah itu dapatlah saya lihat teman serumah yang dicari-cari.Ifa dan Soleha.Mujur saja destinasi masjid betul.Alhamdulillah...terima kasih kawan sebab sudi ajak saya join sekali..

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...