Thursday 13 May 2010

Lagu-lagu seolah Memerli aku

Selalunya aku selalu post di FACEBOOK bait-bait lagu yang terkesan dengan situasi dan keadaan aku semasa mendengarnya.Kebanyakan yang aku post lebih berunsur sedih dan kecewa.Suatu ketika dulu ia lebih pada rasa rindu yang mendalam seperti isi hati yang tak terungkapkan.Kini, baru aku sedari kebanyakan lagu yang dicipta memang berunsur kekecewaan dan keperitan. Memang patut Yuna menulis dalam liriknya ,"Lagu di Radio Seolah Memerli Aku".Begitulah yang aku rasakan.Dan lagu yang paling terkesan buat ketika ini didendangkan oleh Nicky Astria-Mengapa.


Andai cinta lama menjengah kembali,bait-bait lagu ini persis ingin aku lontarkan.Tiada kata, hanya rasa dalam lagu mencermin segalanya.

Mengapa kau pergi
Mengapa kau kecewakan
Mengapa kau hancuri
Mengapa kau menghinakan
Mengapa kau sakiti
Mengapa kau melukakakan
Mengapa kau memberi
Mengapa kau melupakan
Mengapa kau akhiri
Mengapa kau memulakan
Dengan getaran jiwa
Ku kemukakan pertanyaan

Tak inginku kau pergi
Tak inginku di kecewakan
Tak ingin cinta dinodai
Tak ingin dihancurkan

Tak inginku disakiti
Tak inginku dilukakan
Tak inginku kau beri
Bila kau melupakan

Tak inginku diakhiri
Bila kau memulakan
Dengan perasaan hampaku meminta jawapan

Dikananku cinta penuh bermadu
Dikiriku racunmu
Kalimah sakti yang mana untukmu
Dapat kau membuat pilihan
Agar kita dapat bersama

Kau bisa membahagiakan, menceriakan
Kau bisa menggembirakan, mempesonakan

Aku ingin dicintaimu dan menyintai
Aku ingin bila terjaga
Kau disampingku selamanya

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...