Friday 14 May 2010

Terlerai Kasih


Bukan aku ingin
Kau kait bintang di angkasa
Bukan aku mahu
Kau lakar lukisan di awangan

Yang aku dambakan
Cuma setitis kasih
dan sehampar belaian
Sang kekasih

Mungkin kau sangka
Aku inginkan mahligai dari permata
Atau mungkin jua kau fikir
Aku mahukan
Emas berlian setinggi banjaran


Tika ketetapan diungkapkan

Kau tetap ingin terbang

Menawan langit terbentang

Menjajah bulan dan matahari

Merempuh badai dan gelora

Lalu tinggalkan impian

Untuk menyemadikan

Subur rasa cinta


Andai bintang di langit jadi sandaran

Andai bulan di angkasa yang ingin digapai

Capailah ia

Sampai terbuku di genggaman

Tinggallah janji setia

Terkubur fana


Kasih sejati tetap menanti

Namun bila kau kembali

Janganlah ditangisi

Andai cinta terbang pergi


Untuk cinta yang telah pergi

Hanya seikhlas penghargaan

mampu kudedikasikan

Cintamu hanya persinggahan

Akan aku kuatkan kudrat

Meneroka cinta

pada yang memberi

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...