Until Jannah

Daisypath Anniversary tickers

Friday, 29 October 2010

Awe oh Awe

Hanya kerana sebuah buku,akhirnya aku dapat bertemu dengan AWE,seorang rakan lama yang telah menyepikan diri dari rakan-rakan.Dia juga mengejutkan rakan-rakan lain dengen berita pernikahannya dengan anak ustaz di tempat pengajian kami.Namun,begitulah aturan Yang Maha Esa.

Pertemuan kali ini,membuat kami berborak panjang.Segala perihal tentang rakan-rakan kami kongsi bersama.Dari yang solo sehingga ke rumah tangga sehingga pada rakan yang telah selamat melahirkan anak.Dia telah banyak kali tidak dapat menyertai gathering yang aku adakan.Tidak pernah sekali pun dia datang.namun kehadiran dia hanya untuk memulangkan buku yang sangat aku inginkan bagi membuat rujukan kerja telah membuat aku kembali bersemangat.


Katanya,dia tidak dapat melanjutkan pengajian kerana bekerja dengan abangnya di sebuah syarikat pembinaan. Hasil titik peluhnya memerah keringat bekerja di syarikat tersebut membolehkan dia menikah dengan gadis pilihannya. Kemudian dia cuba beralih menjalankan perniagaan lain.Dari satu perniagaan ke satu perniagaan dia mencuba.Walaupun telah juga cuba mendapatkan pekerjaan di syarikat swasta dan juga kerajaan namun masih belum membuahkan hasil. Kini dia menjalankan perniagaan makanan di puncak Alam. Cukuplah buat menanggung perbelanjaan keluarga baru baginya.Semoga Berjaya dan peroleh rahmat selalu dariNya.Aku doakan kau bahagia bersama pasangan.Semoga kita ketemu di lain masa Izkhairi Ibrahim aka Awe.


Sempat jua aku mengambil gambarnya buat tatapan.Masih dengan kenakalannya namun telah jauh berubah jalan kehidupan.Kini telah berstatus suami orang dan peniaga.

1 comment:

  1. hye awe... tak berubah lg ye perangai dia.... huhuhhuhu

    ReplyDelete