Thursday 28 October 2010

Japanese Food

Pengalaman pertama dan mungkin terakhir makan di restoran jepun.Bertemu dengan klien dan makan di hotel terkemuka (HILTON HOTEL ok?) mungkin merupakan salah satu skop kerja aku.Klien kami telah mengadakan temujanji makan tengahari.Agendanya cuma makan-makan berborak borak dan bertukar pendapat.

Menu pertama,raw fish( Ikan mentah ?).masa mula-mula itu agak teragak-agak nak menelannya.Memandangkan hidangan tersebut dipesan oleh pihak klien,maka dengan secara rela paksa aku menelan raw fish tersebut.Yang paling dikenali cuma ikan salmon.Jadi aku cuma berani makan ikan salmon mentah.Aiyoo..mentah ok!Rasanya kenyal-kenyal.Susah nak gambarkan seperti makan apa.Mujur ikan itu segar.

Menu pelik seterusnya adalah belut.Manis tetapi menggelikan.Menu-menu yang lain masih boleh ditelan seperti nasi bawang putih,Teppanyaki Daging dan Ayam serta Tempura Seafood.Makan Tengahari diakhiri dengan aiskrim teh hijau.

Kesimpulannya,pengalaman yang tak terduga.Tiada ruang untuk bergambar.Memandangkan kami duduk semeja dengan CEO klien,maka tidak boleh buat perangai seperti keluar dengan kawan-kawan.Hari-hari yang mendatang bakal dilalui dengan pengalaman seperti ini.Jadi tidak hairanlah boss saya menjangka saya akan bertambah berat badan sepanjang saya berada di sini.

P/s : Kemungkinan kadar kolestrol juga bertambah seiring kekerapan keluar makan bersama pihak klien.

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...