Tuesday 18 September 2012

Final Kad Kahwin

Akhirnya, siap sudah kad kahwinku.Takde la drama sangat. Nisa memang target cari vendor di Pameran Pengantin.So,tarik sekali Mr Fiancee to survey and book together masa Pameran Pengantin Julai lepas. Susah juga nak cari yang berkenan. Kriteria utama, Mr Fiancee mesti berkenan pada design vendor tu..Berjam-jam pusing, akhirnya jumpa.Surprisingly Mr Fiancee minat design yang kartun-kartun,but not me.Since we can do separate card (yes!separate card eventhough we live in one area), i just agree on what he choose for his side.

And what he like is



The final product to match the theme



As for me, kena la cari design yang berkenan di hati di booth vendor yang sama.Boleh la dapat diskaun ke bunting free ke kan..

And i found what i have been searching for




And the final product.

 
Nampak macam nipis, tapi itulah spesifikasi kertasnya 210gsm art card. Sampul kosong sebab nak pakai setem RM0.60 je. Nisa minta ubah sikit-sikit supaya nampak la gaya Galaxy Note. Saiznya antara Galaxy Note 1 dengan Galaxy Note 2 (10.1).Korang bayangkan je la.Ini la gayanya bila dah suka sangat dengan Galaxy Note.Sampai Kad Kahwin pun ada rupa phone.

Bila nampak kad tu, terus hilang dah nak tampal-tampal reben pada kad, nak hot stamping ke bagai, Yes,it's modern dan tetiba bila dah siap rasa malu plak nak edar. huhuhu


En Khairul bagi kami 2 free bunting.Pujuk la kan, sepatutnya dapat satu je.Thank you

Senang nak berurusan dengan Grazine Design, kami tak perlu deposit apapun masa pameran, cuma book design saja. Kalau ikutkan sebulan je dah boleh siap, tapi sebab daku ini dok peram lama otak nak lukis peta jadi la 2 bulan. Bila dah hantar draf peta pertama, Grazine akan balas dalam masa 2-3 hari selepas itu dan kalau adaperubahan selepas itu dia akan terus jawab balik pada hari yang sama atau  1-2 hari kemudian.Jadi bila tolak tambah ada dalam 2 minggu masa untuk 'finalize' kad dan selebihnya 2 minggu untuk urusan 'print' kad.Bayar deposit pertama hanya bila dah finalize kad sahaja Dari segi produk akhir, boleh la berpuas hati. Takde kesalahan ejaan or bagai. Mr Fiancee has to self collect from Grazine Design showroom in Klang. Sepatutnya kena deliver, tapi sebab nak masa minggu cuti 1 Malaysia, Mr Fiancee pergi ambil di Klang. (Thank you Mr Fiancee, i terharu you gerak dari Klang pukul 6.30 pagi sebab nak amik kad kite and sorry tak dapat teman)

Pada sesiapa yang berminat nak berurusan dengan pihak Grazine Design boleh juga hubungi contact person berikut atau lawati Show Room mereka di Klang.

 Mohd Khairullah Burham
Art Director
1st Floor, No. 9A
Lintang Bt 3 Off Jln Bt 3
41300 Klang,Selangor
Tel :03-33424927/012-6912917
email : grazines@yahoo.com
http://grazine.com/index.htm
 


9 comments:

  1. moga semua urusan berjalan lancar..

    comelnya design kad hanisah.. kita suka kaler purple :))

    ReplyDelete
  2. nk kad satu. nak satu. nak satu........heeeeee

    ReplyDelete
  3. thank you cik bie

    kad purple tu pilihan encik tunang,dah siap rasa cantik pulak..

    ReplyDelete
  4. cntik purple tu....yeah..t semua tetamu dapat galaxy note kan..hehhehe....kad pun jadilah..heheh

    ReplyDelete
  5. salam kenal...leh tumpang tanya, kad yg de kartun2 kat atas nun berapa sen sekeping ye?

    ReplyDelete
  6. kad daku lebeh kurang macam kad kawen tunang kamu..

    :)

    itupun tunang yang pilih..

    ke orang lelaki memang suke yang katun2...

    :)

    ReplyDelete
  7. Nn : nak satu?hehehe.kena dtg majlis la kalau nak kad
    cik mah : thanks, rasa malu plak nak bagi kad note ni
    cik awin : salam kenal, kad kartun2 tu kalau 500 harganya 60 sen sekeping,kalau order 1000 keping maybe bawah dari 60 sen
    ina : ye ke ina? tak tau la..diorg ni suka baca komik, mungkin sebab tu pilih kartun

    ReplyDelete
  8. ha...comeL La! mcm2 design ek skang ni =)

    sya-orked.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. ha'ah..

    selamat berkenalan cik orked!

    ReplyDelete

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...