Thursday 27 December 2012

Pilihan Shawl Nikah/Sanding V2

Dalam entry pertama, ada share shawl nikah tapi cuma share dua je, jadi kali ni nak share pelbagai pilihan ikut kategori.

Untuk ready made shawl, pilihan boleh didapati di :

Range harga RM50 dan ke bawah 





Harga antara RM50-RM100


 from Shawlforyou

 


from Radiusite

 Range harga RM 100 ke atas

                                                               Najjah Boutique

Untuk customized pulak, range harga bergantung kepada design dan material.Kebiasaannya harga RM100 ke atas.Pilihan boleh didapati di :

 from Kita ke Situ 


 from Elya Shazleen


Dan kalau opt untuk shawl half moon kosong, tapi pilihan warna takde macam baju korang macam dalam radiusite ni, cuba DIY atau hantar kedai.

Yang ni paling selamat sebab material korang pilih sendiri, warna biar kasi matching dengan baju dan hantar kedai dia siap potong dan jahit (untuk kes tak pandai jahit macam Nisa ni). Mana nak cari kedai macam tu? Bagi yang berada di KL, boleh ke Jalan TAR(dah macam duta jalan TAR PLAK Nisa ni).Ada satu kedai namanya kedai Zailiana or Zailina , tak ingat sangat, boleh tolong buatkan shawl plain halfmoon.Kedai ni boleh customized shawl ikut gaya yang korang nak jugak. Harga upah jahit RM15 untuk satu shawl. Untuk kain, cari di Kamdar..Chiffon Sakura atau mana-mana chiffon yang namanya ala-ala jepun

Selamat mencuba!

1 comment:

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...