Sunday 23 August 2009

Kawan atau musuh

Setelah habis burger MCD dimakan,kami duduk sembang-sembang,,assignment,lecturer,kawan dan....

Lalu satu persoalan timbul di mulut seorang rakan..

"Kau ape citer ngan si A tu?"

"Aku tak tegur dia la sangat.Kau tau tak apa motif dia buat statement camtu kat friendster?"

"Yang aku tau dia macam nak attract attention kau"

"Apa masalah dia sebenarnya?"

"Maybe frust kot..pasal pertandingan....dan pasal kau"

"Pasal aku?kan benda tu dah lama..(2 tahun)..takkan la pasal aku lagi.Bila dia cakap dia frust pasal aku tu"

"Baru-baru ni gak,kau tegur-tegur la dia.Jadi kawan je sudah..elok-elok la"

"Aku bukan tak nak elok-elok ngan dia.Aku tak nak jadi lebih dan over plak dia nanti"

"Kau baik-baik la dengan dia"

"Tengoklah camne nanti"

Isu gaduh-gaduh ni timbul entah bila pun saya tak tahu.Tapi seingat saya sebab tak nak ajar atau study group dengan si A dan keluarlah kenyataan dia yang bagi saya tidak munasabah.Memanglah elok kalau ilmu itu dikongsi bersama.Tetapi biarlah dengan cara yang betul.Saya ini pun bukannya ilmu penuh id dada.so takde la confidence sangat nak ajar orang.lagipun bukankah lebih elok kalau si A ini merujuk kepada pensyarah atau rakan sejenisnya.Saya cuma ingin mengelakkan cakap-cakap orang kerana saya tahu benar kalau diajak study bersama,hanya kami berdua saja nanti.Tidak manis..Maaflah kalau saya berfikiran kolot.Kalau diajak study ramai-ramai tak mengapa.Tapi kalau berdua saja ,memang reject la.

Jadi,saya akan pertimbangkan balik cadangan rakan untuk berbaik semula dengan si A.Bak kata orang,komunikasi adalah sangat penting.Tunggu dan lihat sajalah nanti.

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...