Friday 15 October 2010

Kerjaya

Soalan yang kebiasaannya ditanya pada aku.


"How's work?"


and i replied


"Great,learn many new things"


as far as i concern, there is too many to absorb within this 1 year.Menjadi salah seorang FTP (FAST Track EXecutives) atau bahasa mudahnya ...nak naik pangkat cepat dalam masa 3 tahun,terlalu banyak benda yang perlu dikejar.Kena belajar apa yang orang lain dapat tangkap dalam masa 3 tahun,tapi aku kena tangkap 1 tahun je bila stay at one department.


So,basically my work memang so related dengan apa yang dipelajari masa zaman universiti dulu.Sampai hampir kebanyakan buku teks yang tebal-tebal yang aku selalu bawak pergi kelas terpaksa aku angkut sekali ke pejabat supaya aku dapat refresh kembali memori dan terma-terma finance yang selalu diguna pakai di sini.Investment, Derivatives,International Trade, dan yang paling penting sekali..CORPORATE FINANCE.Posisi aku sekarang ini.Assistant Manager,Tresury,Corporate fInance.Terngiang-ngiang segala pelajaran di zaman universiti dulu.Dan sekali lagi boss tidak pernah lokek berkongsi ilmu.Seakan-akan aku mengambil master tanpa perlu mendaftar di universiti.


I always wondering, ada tak orang nak berada di posisi aku sekarang ni?Bila kesemuanya berlaku dengan pantas.Dari luar,orang melihat kita mencapai segala-gala yang diinginkan.Beyond expectation,that's is what can i describe now.


I hope my career will success and get the support from family and friends.Sentiasalah doakan yang terbaik untuk saya.

No comments:

Post a Comment

2017 new coming post

MasyaAllah, dah hampir 2 tahun rupanya tak berblog.Diam seribu bahasa.sebab aktif di FB sepanjang tahun lepas.Blog tinggal menyepi.Ni nak me...